سفارش تبلیغ
صبا ویژن

هر آنچه لازم است از لیزر موهای زائد بدانید

 

لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد یکی از گام های موثر در ارتباط با زیبایی پوست و صورت ما انسان ها می باشد. رشد موهای زائد مخصوصاً در صورت برای هر فردی به خصوص خانم ها ناراحت کننده است. برای از بین بردن موهای زائد روش های بسیاری از قبیل استفاده از ژیلت، تیغ، بند انداختن، اپیلاسیون، اپی لیدی و ... وجود دارد اما این روش ها نه تنها کارساز نبوده بلکه موهای زائد را بیشتر و رشد آن ها را سریع تر می کنند. اغلب این روش ها خود موجب به وجود آمدن موهای زیر پوستی و جوش های بسیار زیادی بر روی پوست می شوند. لیزر کردن مو یکی از روش های پرطرفدار از بین بردن موهای زائد صورت و بدن می باشد    .

با وجود این تکنولوژی در عرصه پزشکی پیشنهاد ما برای شما عزیزان برای رفع موهای زائدتان این است که روش های دیگر را کنار بگذارید و از خدمات لیزر در رشت استفاده کرده و به طور دائم از شر موهای زائد صورت و بدن خود خلاص شوید.

عملکرد لیز موهای زائد

در لیزر موهای زائد پرتوهای متمرکز و پر قدرت در لیزر با عبور از سطح پوست و برخورد آن ها با فولیکول مو و ایجاد حرارت موجب سوزاندن فولیکول و در نتیجه قطع رشد مو در این ناحیه می شود.

کاربردهای لیزر موهای زائد

چند مورد از کاربردهای لیزر برای خانم ها و آقایان عبارتند از:

1 - پشت لب بالایی

2 - اطراف و بین ابروها

3 - خط گردن

4 - خط ریش

5 - چانه

یکی از کاربردهای بسیار مهم لیزر در ارتباط با آقایان در درمان فولیکولیت کاذب است‌. این بیماری در آقایان به دلیل استفاده ی مکرر از روش های موقت رفع موهای زائد صورت و گردن آن ها می باشد، به این صورت که موهای این نواحی به داخل پوست برگشته و به صورت زیرپوستی رشد می کنند و موجب برآمدگی و جوش های بسیار زیادی در این نواحی می شوند که تنها راه درمان آن  استفاده از لیزر می باشد.

* درمان لیزر موهای زائد در ارتباط با موهای تیره و ضخیم و پوست های روشن نتیجه ی بسیار بهتری خواهد داشت.

ماندگاری لیزر موهای زائد

در انجام درمان با لیزر برای کسب نتیجه مطلوب باید توجه داشت که لیزر کردن مو باید در چندین جلسه با فواصل زمانی منظم آن انجام بگیرد، زیرا لیزر بر روی موهایی موثر است که در مرحله ی رشد (کاتاژن) باشد، در مرحله ی استراحت مو لیزر تاثیری نخواهد داشت. به همین دلیل برای از بین بردن کل موهای زائد یک ناحیه چندین جلسه درمان طبق تشخیص پزشک نیاز است.

* به طور کلی تعداد جلسات مورد نیاز لیزر بین 3 تا 7 جلسه با فواصل زمانی 4 تا 6 هفته متفاوت است.

مزیت های لیزر موهای زائد

1 - دائمی بودن آن

2 - درد بسیار خفیف

3 - عدم نیاز به بستری شدن

4 - نداشتن دوره نقاهت

5 - کوتاه بودن جلسه درمان

6 - مشاهده سریع نتایج بعد از درمان

عوارض لیزر موهای زائد

1 - درد بسیار خفیف

2 - قرمزی

3 - پوسته پوسته شدن

4 - ایجاد تاول

5 - ایجاد زخم و اسکار

* عارضه های درد، قرمزی و پوسته پوسته شدن پوست بعد از انجام لیزر به صورت موقتی بوده و با گذشت زمان بسیار کوتاهی به سرعت برطرف خواهند شد.

* در به وجود آمدن عارضه های تاول و اسکار به ندرت و فقط در مواردی که اپراتور مهارت لازم را در انجام لیزر نداشته باشد و یا مشکلی در دستگاه وجود داشته باشد میباشد.

در پایان لازم است اشاره ای به شایعات موجود در رابطه با استفاده از لیزر داشته باشیم. شایعه ای که در این زمینه حتماً به گوشمان خورده سرطان زا بودن پرتوهای لیزر است که موجب نگرانی در بین بسیاری از مردم شده است. اما باید این اطمینان را به شما عزیزان بدهیم که این شایعه به هیچ عنوان درست نمی باشد، اطمینان ما تاییدیه وزارت غذا و دارو آمریکا (FDA ) می باشد، اگر استفاده از لیزر خطر سرطان زایی داشت هرگز مورد تایید FDA قرار نمی گرفت. پس با اطمینان خاطر با استفاده از این روش نتایج و عملکرد بسیار موفق آن را به عینه مشاهده بفرمایید.

مطمئناً همه ی ما در طول زندگی خود به سراغ خدمات زیبایی و جوانسازی در کلینیک پوست مو و زیبایی همچون انجام لیزر ، تزریق چربی ، تزریق بوتاکس و ... خواهیم رفت. اما چه بهتر که در سنین پایین تر و قبل از به وجود آمدن مشکلات عمیق در پوست این کار را انجام بدهیم، زیرا در این صورت درمان بسیار سریع تر و نتایج بسیار بهتر خواهند بود.